Fysiotherapie is de basis van ons werk.

Fysiotherapie is een vorm van therapie die je helpt als je klachten hebt aan je spieren, banden, gewrichten en zenuwen. Je spieren, banden, gewrichten en zenuwen worden samen ook wel je bewegingsapparaat genoemd.

Een fysiotherapeut gebruikt verschillende technieken om je pijn te verminderen en een gewricht beter te laten bewegen.

Direct een fysiotherapeut nodig?

Je kunt direct bij ons terecht als je een klacht hebt. Word je wakker met pijn? Bel ons voor een afspraak! Vaak kun je dezelfde dag nog terecht.

Fysiotherapie bij FysioEffect: zo werkt het

Kom je voor het eerst bij ons over de vloer, dan gaan we als volgt te werk.

1. Je maakt kennis met je fysiotherapeut. Hij hoort graag van je wat je klachten zijn en doet vervolgens een lichamelijk onderzoek bij je. Hij kijkt waar de oorzaak ligt van je klachten en stelt vervolgens een behandelplan op.
  2. Je persoonlijke behandelplan is afgestemd op jouw manier van leven. Dat betekent dat je een behandelplan krijgt dat bij je past en dat haalbaar is voor jou. Dat wil echter niet zeggen dat het altijd gemakkelijk zal zijn.
  3. Een gezond lichaam is een lichaam dat in beweging is en blijft. Om te leren bewegen en te blijven bewegen, moet je soms een grens over en moet je volhouden. Alleen door te blijven bewegen, houd je je herstel vast.

De fysiotherapeuten van FysioEffect staan steeds voor je klaar. Ze geven je support en tips en stimuleren je om blijvend in beweging te zijn. Je kunt bij FysioEffect terecht voor verschillende vormen van fysiotherapie en revalidatie:

Waarom fysiotherapie?

Het waarom van fysio is meestal wel duidelijk. Of je nu fysiotherapie nodig hebt vanwege een zere schouder of een zere rug: je hebt een klacht en wilt daarvan af. Met fysiotherapie werk je allereerst gericht aan het bestrijden van je klacht. Of eigenlijk: aan het bestrijden van de oorzaak van je klacht.

Als je klacht eenmaal vermindert, houdt het echter niet op. Je wilt namelijk ook dat die klacht niet terugkomt. Ook daarom ga je naar de fysiotherapeut. Met de juiste oefeningen en de juiste houding houd je je lichaam continu op een goede manier in beweging.

Als een fysio zijn werk goed doet, wordt zijn rol dus steeds kleiner. Eerst begeleidt hij je intensief om de oorzaak van je klachten aan te pakken. Vervolgens helpt jij je op weg naar blijvend pijnvrij bewegen door je te laten zien hoe je leven eruitziet als je continu in beweging bent. Je fysiotherapeut staat steeds meer langs de zijlijn en biedt je waar nodig een steuntje in de rug. Uiteindelijk ben jij degene die het roer in handen heeft: je beweegt je op een blijvend goede manier en voorkomt zo blessures in de toekomst.

Leven is bewegen

Voor fysiotherapie kies je meestal niet omdat het kan, maar omdat het moet. Wij zien fysiotherapie niet als iets negatiefs. Integendeel: bij ons leer je (weer) bewegen. Zo helpen we je voor nu, maar ook voor de toekomst. Je plukt er je leven lang de vruchten van als je goed leert bewegen op een manier die bij jouw lichaam en leven past. FysioEffect heeft meerdere locaties, we helpen je graag met:

Ben je niet in de gelegenheid naar ons toe te komen? Wij verzorgen ook fysiotherapie aan huis, dus neem gerust contact op.

Fysiotherapie van FysioEffect: duurzaam resultaat

Onze fysiotherapeuten hebben één doel: jou weer pijnvrij laten bewegen. Oftewel: we willen dat je geen fysiotherapie meer nodig hebt. Dat is onze drijfveer. Wij lossen je blessures op en helpen je vooruit.

Marjo van Egmond-Matti

"Ik ben -afgestemd op mijn vele klachten- zeer deskundig geholpen, en kreeg ook goede adviezen en filmpjes met nuttige oefeningen, die ik ook thuis kan blijven doen. Ook kreeg ik van Roos twee speciale programma's, die Ik -afwisselend- in de sportschool kon gebruiken. Dat zorgde er mede voor dat ik daarmee meteen ook mijn grenzen kon bewaken! Ik zeg "chapeau ', dankjewel, en zeker aan te raden als 'steuntje in de rug' bij het sporten!"

FysioEffect scoort een 4.9 op basis van 104 Google reviews

AFSPRAAK MAKEN

Direct online geregeld.

Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor advies of een afspraak.